• Aktywna tablica- o programie

        • Ogóle informacje o Rządowym Programie Aktywna Tablica 2020-2024

          Aktywna Tablica 2020-2024 to program skierowany skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych, który umożliwia placówkom oświatowym wnioskowanie o dofinansowanie na zakup sprzętu, narzędzi i pomocy dydaktycznych. Prawem udziału objęto także szkoły kształcące uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, co umożliwia doposażenie szkół w narzędzia do terapii i wzbogaca warsztat pracy nauczycieli i szkolnych specjalistów.

                                                      

           

          W 2022 roku Szkoła Podstawowa im. W. Sherborne w Czerwionce- Leszczynach przystąpiła do Programu Aktywna Tablica.

          Przydzielone środki finansowe szkoła przeznaczyła na zakup pomocy do terapii oraz sprzęt, który jest niezbędny
          do obsługi multimedialnych materiałów i pomaga wprowadzać podczas zajęć działania oparte na technologii informacyjno-komunikacyjnej.

          Dzięki Rządowemu Programowi Aktywna Tablica nasi uczniowie, wymagający indywidualnego podejścia
          w nauczaniu, mają większą szansę na odnoszenie sukcesów szkolnych, w tym edukacyjnych.
          Pozyskane pomoce posłużą wsparciu procesu terapeutyczno-dydaktycznego poprzez wykorzystanie narzędzi TIK.

           

          Wraz ze złożeniem wniosku o udział w Programie, szkoła zobowiązuje się do zrealizowania następujących zadań:

          1. uczestniczenia przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły w konferencjach
            i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu;
          2. uczestniczenia przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
            • udziale w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
            • zorganizowaniu w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
            • dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
          3. wyznaczenie szkolnego e-koordynatora (którego zadaniem jest koordynacja działań
            w zakresie stosowania TIK w szkole) oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
          4. wykorzystywania TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły uczestniczącej w Programie, w liczbie co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Programu;

           

          https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/aktywna-tablica

    • Kontakt

    • Logowanie